morfar!

Publicerad 2008-01-27 22:24:36 i Allmänt,

jag vet att du är sjukt, jag måste erkänna.
det är jätte svårt, allt är suddigt,
tårarna slutar aldrig rinna.
det är så lätt att tänka, men att säga det är en annan sak.
jag är RÄDD morfar, jag är rädd att förlora dig,
de senaste dagarna har du varit i mitt huvud.
"Vem ska jag nu ringa och fråga hur man ska göra med bilen?"
"hur kommer mormor klara sig?!"
"mamma och morbror, utan sin pappa?!"
jag vet att jag inte har hört av mig, kommit och hälsat på!
förlåt, men jag vågar inte, jag vågar inte se dig i ögonen.
jag är så rädd att jag aldrig kommer sluta gråta den dagen du försvinner!
du var så glad när jag träffade dig i onsdags, du skrattade, pratade mycket.
pappa sa nyss, tänk på allt posetivt ni gjort,
morfar kommer du ihåg när jag spelade teater,
när jag hade uppvisning, mitt under allt glömde jag bort vad min rollfigur hette,
jag visste att du satt i publiken, för att rädda situationen fick jag heter BERNT!
du var ju trots allt också bilmekaniker som jag var i min roll.
image261

MORFAR JAG ÄLSKAR DIG, DU FÅR INTE FÖRSVINNA!!
DITT BARNBARN CARRO!
när jag hör DENNA låt, tänker jag på dig!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2008-01-28 12:12:03

Du är underbar! Du är så duktig å skriva. Älskar dig Puss.

Postat av: Syster din

Publicerad 2008-01-28 15:36:22

*snyft*.. du är så j*vla duktig att skriva syster.
Vi alla är rädda, rädda att förlora honom, vi alla tänker på honom dyngnet runt.

Älskar dig syster!

Postat av: Anneli

Publicerad 2008-01-29 23:23:38

Åh, va fint skrivit om din morfar. =) Jag måste erkänna att jag fick rysningar i kroppen när jag läste, så jag va tvungen att läsa om de igen. =)
Jag vet hur de känns att förlora någon nära. De gör så jävla grymt ont. De gör så ont att veta att dom inte kommer tillbaka igen, att man aldrig kommer få se den perosnen igen. Men min momma plus många andra finns kvar i mitt hjärta, de finns så många goda/bra minnen, som stannar där för alltid. Bevara minnen, de fina och positiva är det bästa man kan göra. Så lever dom vidare i en själv. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Urgrym brud som älskar livet, sin underbara sambo i norra Stockholm. Jag är nybliven moster till världens sötaste Ella. Jag skriver om allt som rör mitt liv, bra som dåligt. Lev väl!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela