...

Publicerad 2009-11-30 17:15:41 i bilder säger mer än 1000 ord,



fantastiskt gott, vita ischokladen var grymt!
receptet på min ischoklad:
150 gr kokosfett
200 gr vit choklad
smält fettet i kastrullen på lägsta värmen ( det tar ett par minuter)
när de är smällt så har du delat den vita chokladen i mindre bitar eller rivit den med rivjärnet.
lägger sen ner chokladen i kastrullen och rör om hela tiden.
när allt har smällt så är det bara att lägga de i de små formarna, man kan lägga russin eller nötter i botten på formen, men jag tog mönstrade strössel i hjärtan och pärlor.
sen är det bara ställa in de i kylen och låta de stå någon timme sen är det klart att ätas :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Urgrym brud som älskar livet, sin underbara sambo i norra Stockholm. Jag är nybliven moster till världens sötaste Ella. Jag skriver om allt som rör mitt liv, bra som dåligt. Lev väl!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela