Det måste bli åtal!

Publicerad 2012-05-29 20:57:56 i bilder säger mer än 1000 ord,

Trafikolycka

En misstänkt för dödsolyckan på Frösön

Publicerat: kl 16:07 , Nyheter P4 Jämtland
Korsningen där olyckan inträffade
Olyckan inträffade i korsningen Vallsundsvägen/Rödövägen på Frösön. Foto: Emelie Andersson

En man i 20-års åldern är nu misstänkt för att ha gjort sig skyldig till dödsolyckan på Frösön i april, då två unga kvinnor dog.

Mannen misstänks för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till annans död och grovt vållande till kroppsskada efter olyckan på Frösön. Två unga kvinnor omkom i olyckan när två bilar krockade i korsningen Vallsundsvägen/Rödövägen.

Mannen förnekar brott och menar att han inte har kört för fort eller vårdslöst och därmed inte vållat någon annans död eller skada.

Oklar bevisning
Trots att en person nu är delgiven misstanke så är det inte säkert att åklagaren kommer att väcka åtal.

– Det beror om bevisningen är tillräcklig, vi har en del utredningar kvar att göra, säger åklagaren Mikael Bäckström.

Polisen inväntar nu svar från den tekniska undersökningen av de båda inblandade bilarna för att fastställa hur fort de körde vid olyckstillfället.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det finns inget annat än åtal, det går inte att orsaka de skadorna som gjordes i rätt hastighet, en bil ska inte flyga iväg framför allt inte en tung volvo.
Det är inte realistiskt att det gick i 80 km i timmen, det går inte.

Jag blir arg när jag läser att trots att han delgivit misstanke men att det inte är säkert att åklagaren kommer väck åtal....

FYFAN!

Det gör ont i hjärtat, det svider i hela kroppen.

Jag hoppas verkligen att det blir åtal och han åker in så SJUKT länge, han måste förstå vad han har gjort!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Urgrym brud som älskar livet, sin underbara sambo i norra Stockholm. Jag är nybliven moster till världens sötaste Ella. Jag skriver om allt som rör mitt liv, bra som dåligt. Lev väl!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela